Fii mândru de cartierul tău!

Este ceea ce ne dorim prin programul nostru „A FI Vecin bun”, care a apărut din dorința de a revitaliza zona urbană și spiritul de comunitate, acolo unde noi suntem prezenți. Viața comunității trebuie să fie o preocupare pentru orice companie.

Aceasta este viziunea noastră și de-a lungul timpului am demonstrat că rolul nostru trece dincolo de granițele afacerilor și am încercat să fim cât mai aproape de oamenii din comunitățile unde am ales să ne dezvoltăm proiectele.

Prin AFI Tech Park, cel mai nou campus de business al nostru, am dorit să aducem zona de business mai aproape de comunitate și totodată să răspundem cerințelor tot mai frecvente ale angajaților din companii: un nivel ridicat al calității spațiului de lucru și un timp cât mai mic petrecut în trafic, până la birou.

Fii mândru de cartierul tău!

Prin programul „A FI vecin bun” ne dorim ca locuitorii Bucureștiului să redescopere cartierul și zona în care locuiesc și să se bucure de tot ce acestea pot oferi. Alături de Fundația Comunitară București, încurajăm ONG-urile și grupurile de inițiativă să înscrie proiecte care pot conduce la dezvoltarea spiritului comunitar și revitalizarea urbană din zonele vecine proiectului nostru AFI Tech Park: cartierele 13 Septembrie, Tudor Vladimirescu, Uranus, Rahova, Ferentari, zona adiacentă Parcului Carol.

Proiectele vor fi finanțate cu suma totală de 70.000 de lei, cu care dorim să finanțăm între 1 și 3 proiecte, în funcție de bugetele solicitate de câștigători.

“A FI vecin bun” se numără printre inițiativele de schimbare în bine a comunităților, recunoscute și premiate în cadrul Galei CSR Awards 2018

Ce proiecte căutăm?

Căutăm inițiative și proiecte care să se deruleze în zona urbană care cuprinde cartierele 13 Septembrie, Tudor Vladimirescu, Uranus, Rahova, Ferentari, zona adiacentă Parcului Carol.

Căutăm acele inițiative care:

  1. ajută locuri din zona vizată să arate mai bine, să fie mai funcțională și mai prietenoasă pentru comunitățile care o locuiesc;
  2. stimulează și susțin viața socială a zonei într-un mod incluziv;
  3. vizează animarea spațiului public și aducerea comunității împreună în cartiere și contribuie la consolidarea identității comunitare și de cartier;
  4. abordează aspecte legate de o mai bună calitate a vieții în comunitatea locală și implică în implementare cât mai mulți din membrii comunității căreia i se adresează;
  5. pot fi puse în practică și răspund unei nevoi a locului și a comunității din jur, dar iau în considerare și impactul de mediu și social pe care îl au.
  6. încurajăm în mod special ideile de proiecte care implică grupuri dezavantajate sau cu risc de marginalizare.

Ce proiecte căutăm?

  1. Organizații non-guvernamentale sau grupuri de inițiativă, neafiliate politic. Grupurile de inițiativă sunt grupuri de minimum trei persoane, care nu sunt constituite juridic, dar care au în comun o viziune și un proiect și își asumă implementarea integrală a respectivului proiect;
  2. Aceeași organizație / grup de inițiativă poate înscrie un număr maxim de 3 idei de proiecte, dar, în acest caz, doar o singură idee va putea fi selectată pentru faza a 2-a a programului.

         Nu sunt eligibili angajații AFI Europe România sau ai organizațiilor afiliate, și nici alți membri de gradul I și II ai familiilor acestora (copii, părinți, frați/surori, soț/soție ai angajaților AFI Romania).

Cum funcționează?

  1. Înscrierea ideii de proiect prin completarea unui formular – format predefinit online, pus la dispoziție de către Finanțator. Puteți consulta formularul de aplicație descărcându-l de aici. Instrucțiunile pentru completarea formularului de aplicație online le puteți descărca de aici.
  2. Preselecția ideilor de proiect în funcție de criteriile de eligibilitate, realizată de Fundația Comunitară București.
  3. Selecția ideilor de proiect realizată de către un juriu independent, format din persoane cu experiență în domenii legate de implicare socială și civică și regenerare urbană. Membrii juriului sunt aleși din organizații non-guvernamentale și companii multinaționale, dar și din interiorul companiei finanțatoare. Prin imparțialitatea lor, experiența variată în domenii legate de apelul lansat, ei pot asigura un proces de selecție conectat la realitatea comunității locale diverse din zona geografică vizată.
  4. Ideile de proiect selectate vor fi invitate să înscrie varianta completă a proiectelor. Aplicanții vor avea la dispoziție timp pentru completarea integrală și trimiterea planului de activități și a bugetului – formular predefinit online, pus la dispoziție de către Finanțator.
  5. Selecția proiectelor înscrise va fi realizată de către același juriu independent. Pe lângă evaluarea online, vom organiza interviuri cu aplicanții pentru a-și susține proiectele în fața juriului. Perioada de implementare a proiectelor finanțate este de 9 luni.

Criterii de selecție

În selecția propunerilor de proiecte se vor considera următoarele aspecte:

  • Relevanța încadrării în obiectivele fondului
  • Implicarea activă a comunității
  • Capacitatea de realizare și implementare a proiectului
  • Structura realistă a bugetului
  • Impactul în comunitate
  • Vizibilitatea și calitatea rezultatelor proiectului
  • Sustenabilitatea proiectului
  • Sensibilitatea la impactul de mediu și social

Juriu

OANA PREDA

director executiv Ce- Re Centrul de Resurse pentru Participare Publică

ANA-MARIA ELIAN (ȚONI)

urbanist, specializată în planificare și regenerare urbană, MKBT:Make Better

ANDREI MIHAIL

doctor în antropologie, cadru didactic asociat al Facultății de Științe Politice, SNSPA

Cătălin Iorgulescu

Vicepreședinte, PR și Relații Guvernamentale, ABSL

TAL ROMA

Business Development Manager AFI Europe Romania

Cu mare drag anunțăm câștigătorii fondul comunitar
„A FI vecin bun"!

„AFInități pentru o comunitate unită”, proiectul propus de Fundația Parada și „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii”, propus de grupul de inițiativă 4 KIDS, sunt cele două proiecte câștigătoare, ce vor primi împreună finanțări totale de peste 70.000 de lei pentru punerea în practică a ideilor.

Prin proiectul „AFInități pentru o comunitate unită”, Fundația Parada își propune să reunească locuitorii din zona Parcului Carol și din vecinătate în jurul unor activități menite să stimuleze dezvoltarea de relații armonioase între indivizi din clase sociale diferite, prin crearea de punți de comunicare sub forma artei spectacolului. Prin intermediul Circului Parada, un circ social ai cărui artiști sunt exclusiv copii ai străzii sau tineri proveniți din stradă, spațiul public va fi animat prin spectacole de circ și ateliere de jonglerii. Totodată, pentru a spori șansele de integrare ale acestora, dar și pentru a crea empatie și înțelegere din partea comunității locale, vor fi organizate discuții ale artiștilor cu publicul spectator pe teme legate de percepția populației asupra vieții în stradă, idei preconcepute și egalitatea de șanse.

Proiectul „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii” a fost înscris de grupul de inițiativă 4 KIDS, format din trei vecini de bloc, animați de dorința de a face bine comunității în care locuiesc. Ideea câștigătoare vizează organizarea Zilei Vecinilor, o zi de sărbătoare a comunității din zona Parcului Filaret și vecinătate, în ultima zi de sâmbătă a lunii mai. Pentru a stimula și a susține viața socială a comunității, proiectul își mai propune întâlniri lunare ale vecinilor, cu precădere părinți și copii, în jurul Măsuțelor Cunoașterii, ce includ 4 mese educative cu teme diverse, amplasate lângă spațiile de joacă. Măsuțele se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani și au scopul de a le stimula învățarea și cunoștințele prin joacă.

Felicitări tuturor celor înscriși pentru inițiative, împreună putem aduce spiritul comunitar în oraș!

Contact

Fundația Comunitară București
Intrarea Dumitru Lemnea nr. 1, et. 3, ap.7 sector 1, Bucuresti
E-mail: office@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Pentru întrebări legate de aplicație:

Cristina VĂILEANU, Grants manager
cristina.vaileanu@fundatiacomunitarabucuresti.ro
0723 689 658

Alina KASPROVSCHI, director executiv
0722 455 343
alina.kasprovschi@fundatiacomunitarabucuresti.ro

Parteneri